Customer Relationship Management (CRM)
Software

ادغام CRM و ERP و تفاوت های آنها فراتر از ارتباط با مشتری: شناخت، تحلیل و واکنش به الگوهای رفتاری مشتری راهنمای راه اندازی برای انتخاب بهترین نرم افزار فروش CRM vs CEM مشتریان‌ را بشناسید با استفاده از ابزار CRM، بهتر ارتباط برقرار کنید تا بهتر بفروشید تسهيم چشم‌انداز؛ ابزاری مهم در توسعه مهارت رهبری سازمان آیا به نرم افزار CRM نیاز دارید؟ سندروم بیهوده‌گذرانی در کادر فروش و روش‌های مقابله با آن نمونه ساده یک گردش کار Negative Customer Experience Web application software packages - SaaS New customer churn is endemic to finance institutions Call centers and Voice of Customer منافع استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان در مراکز تماس مخل طراحی CX نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مشاوره CRM


تسهيم چشم‌انداز؛ ابزاری مهم در توسعه مهارت رهبری سازمان

يکی از قدرتمندترين و تاثيرگذارترين واژگان در هر کسب‌وکار «بيانيه چشم‌انداز» است چرا که چگونگی سازمان در آينده را به تصوير می‌کشد و نقشه راه سازمان را برای رسيدن آينده مشخص می‌سازد. 

ويژگی‌های رايج يک بيانيه چشم‌انداز خوب را می‌توان اين‌گونه توصيف کرد: 
• اختصار: به آسانی برای کارکنان به خاطر سپرده و تکرار شود. 
• شفافيت: هدف اصلی کسب‌وکار را تعريف کند. 
• آينده‌گرايي: تشريح کند که شرکت در آينده مشخص از جايگاه فعلی به کجا می‌رسد. 
• پايداری: چشم‌اندازی بلندمدت را ارائه می‌کند و بعيد است تغييرات بازار و تکنولوژی تغييراتی جدی در آن به‌وجود آورد. 
• چالش‌برانگيز: سهل‌الوصول نبوده و برای رسيدن به آن سازمان نيازمند تلاش فراوان باشد. 
• الهام بخشی: موجب ايجاد انگيزش در کارکنان شود و برای آنها مطلوب باشد.


اما با فرض اينکه موفق به تهيه و تدوين بيانيه چشم‌انداز شده باشيد، نقش شما به عنوان رهبر سازمانی در به اشتراک گذاری با رده‌های مختلف کارکنان بسيار حائز اهميت است. 
در مطالعه معتبری در سال 2012 در خصوص ويژگی‌های رهبران، بيش از 71 درصد کارکنان اظهار کرده‌اند که از رهبران خود الهام بخشی و به اشتراک‌گذاری چشم‌انداز سازمان را انتظار دارند. 
اين نکته مهم است که ارتباط و درک چشم‌انداز تنها برای رهبران يک سازمان از اهميت برخوردار نيست، اگر کارکنان نتوانند تصوير شفاف و روشنی از چشم‌انداز داشته باشند، هرگز نخواهند توانست چگونگی تحقق آن را تصور کنند. به عبارت ديگر چشم‌انداز تنها متعلق به رهبران سازمان نيست. هنگامی که چشم‌انداز در يک سازمان به درستی به اشتراک گذاشته می‌شود، جذب افراد، نگهداری کارکنان با انگيزه و همچنين انرژی و اعتماد به نفس کارکنان برای مقاومت در برابر موانع و چالش‌های پيش‌روی سازمان برای رسيدن به موفقيت بسيار آسان خواهد بود.


برای به اشتراک گذاری موفق چشم‌انداز اقدامات زير را انجام دهيد: 

1. از زبان نمادين استفاده کنيد. به تجربه ديده شده است که رهبران الهام بخش از استعاره و تمثيل استفاده می‌کنند و مثال، مصداق و حکايات مرتبط ارائه می‌کنند. مطابق با بررسی‌های انجام شده، استفاده از اين روش تاثيرگذاری مستقيم بر نيمکره راست مغز و در نتيجه ماندگاری بالای مفهوم در ذهن مخاطبان است. بدون ترديد يکی از معروف‌ترين سخنرانی‌های دوران ما، سخنرانی معروف«من رويايي دارم» دکتر مارتين لوترکينگ است که جلوه‌های استفاده از استعاره در سخنرانی او به خوبی ديده می‌شود. برای مثال او در بخش هايي از اين سخنرانی می‌گويد:«اکنون زمان آن است که کشور ما از ريگ‌های روان نژادپرستی به سرزمين حاصلخيز برادری تبديل شود.» 

2. تصوير ذهنی ايجاد کنيد. اگر از شما سوال شود که اولين چيزی که پس از شنيدن واژه «پاريس، فرانسه» به ذهن شما می‌رسد را تصوير کنيد چه پاسخی خواهيد داد؟ بديهی است اولين چيزی که به ذهن هر شخصی می‌آيد مساحت شهر پاريس يا تعداد جمعيت آن نيست! بلکه اکثر افرادی که به اين سوال پاسخ می‌دهند از تصوير ذهنی قوی که از شهر پاريس دارند استفاده می‌کنند و پاسخ هايي مانند «برج ايفل»، «موزه لوور»، «خيابان شانزه ليزه» و... را ارائه می‌کنند. 
سعی کنيد در ارائه ها، سخنرانی‌ها و ارتباطات خود با کارکنان برای به اشتراک گذاری چشم‌انداز، يک نشانه مشخص، طعم، بو، مزه و حس کاملا قوی قابل لمس منتقل کنيد. يادتان باشد که بسياری از افراد با دليل و مدرک برای قبول چشم‌انداز متقاعد نمی‌شوند بلکه عواطف، احساسات و عامل اصلی است که آنها را قانع خواهد کرد. 

3. برای ارتباطات مثبت به‌طور مستمر تمرين کنيد. برای اينکه يک رهبر سازمانی در پرورش روحيه کارکنان خود و جلب توجه آنها به يک چشم‌انداز موفقيتی چشمگير کسب کند، بايد «خوش بين» و «مثبت انديش»، «انعطاف‌پذير» و «با اعتماد به نفس» باشد. اخيرا يکی از مديران عامل شرکت‌های ايرانی در سخنرانی جشن آغاز سال خود بيش از 25 بار از واژه «متاسفانه» استفاده کرده بود و جالب اينکه، کارکنان اين واژه را دقيقا شمرده و به‌خاطر سپرده بودند! آنچه مهم است درباره کارکنان خود بدانيد آن است که آنها اظهارات منفی را نسبت به واژگان مثبت خيلی آسان‌تر به ذهن خود می‌سپارند و اين موضوع به‌طور موثر روی بهره‌وری آنها موثر است. بنابراين رهبران بايد در سخنرانی ها، صحبت‌ها و حتی گفت‌وگوهای روزانه خود بسيار دقت داشته باشند. 
البته يادآوری اين نکته نيز مهم است که «مثبت انديشی» به معنای ناديده گرفتن واقعيت‌ها نيست، حتی لازم است گاه به اشتباهات اعتراف کرد و فشارهای وارد بر کسب‌وکار را به کارکنان يادآوری کرد اما بايد در ارتباطات با کارکنان، آنها به اين باور برسند که پس از تاريکی دشواری‌های کسب‌وکار، طلوع روشنی در انتظار شرکت و کسب‌وکار است. 

4. احساسات خود را بيان کنيد. مطالعات انجام شده روی رهبران کاريزماتیک و تاثيرگذار نشان می‌دهد که اين افراد به آسانی احساسات خود را به ديگران نشان می‌دهند. بيشتر لبخند می‌زنند، شمرده و تاثيرگذار صحبت می‌کنند، کلمات را واضح ادا می‌کنند و از زبان بدن خود به شکل مناسب استفاده می‌کنند. بنابراين سعی کنيد با استفاده از اين رفتارها انرژی را به کارکنان خود منتقل کنيد. 

5. داستان‌گويي کنيد. داستان‌ها در تهييج افراد بسيار قوی عمل می‌کنند. بسياری از ما روياهای روزهای بزرگسالی خود را از داستان‌هايي داريم که والدين ما برایمان تعريف و تکرار کرده‌اند. استفاده از داستان‌گويي موجب می‌شود تا بتوانيد از نظر احساسی بر کارکنان خود اثرگذاری داشته باشيد و آنها با اين روش تا مدت‌های طولانی چشم‌انداز تعريف شده را به ذهن خود خواهند سپرد. 
به خاطر داشته باشيد ايجاد و به اشتراک‌گذاری چشم‌انداز يکی از مهم‌ترين فعاليت‌های يک رهبر کسب‌وکار است و زمانی که شما بتوانيد حس مشترکی از چشم‌انداز در سازمان خود ايجاد کنيد، قادر خواهيد بود رهبری بسيار اثربخش‌تری داشته باشيد.

 




نویسنده : Omid تاریخ : جمعه 20 اسفند 1395



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به Customer Relationship Management (CRM) مي باشد.